QRQC + RCA (budowanie zespołu zarządzającego produkcją oraz Problem solving)
AGENDA
1. Quality Management System:
Metody identyfikacji ryzyka w procesie
Lean Management – identyfikacja narzędzi ciągłego doskonalenia
2. QRQC – budowanie zespołu zarządzającego produkcją
QRQC: Quick Response Quality Control
Specyfika zadań i odpowiedzialności w zespole
Organizacja zespołu, komunikacja, raportowanie, eskalacja
QR – szybka reakcja na błędy: omówienie działań, które należy podjąć w przypadku np. reklamacji, zmiany w procesie lub zdarzenia (działania natychmiastowe – 24h) wraz z definicją odpowiedzialności oraz weryfikacją wdrożonych działań oraz ich skuteczność
3R – San Gen Shugi, cykl PDCA wraz w wyjaśnieniem metod z praktycznymi przykładami
zastosowania na obszarze produkcji.
o GENBA – w miejscu zdarzenia
o GENBUTSU – analizowanie części
o GENJITSU – praca z danymi
o Zaangażowanie zespołów QRQC do pracy na linii (eliminacja przekonania, że znamy obszar produkcyjny bez weryfikacji w miejscu powstania zdarzenia
Red box – nie jest to tylko fizyczne miejsce, w którym umieszczamy części niezgodne w procesie lecz także wsparcie dla zespołów QRQC, którego mogą udzielać zarządzający.
Przedstawienie sposobu zarządzania tematami, z upływającymi terminami realizacji
AQM – auto-quality matrix: narzędzie dla zespołów QRQC, na podstawie którego jesteśmy w stanie analizować nie tylko przyczyny powstania problemów ale także ocenić poziom detekcji i reakcji na błędy w procesie.
On job training: metoda obserwacji pracy zespołów na każdym jest poziomie organizacji. Pozwala na bezpośrednią pracę przełożonego z zespołem. W celu poprawy efektywności pracy, poprawy jakości analiz, eliminacji reoccurence (problemu, który wystąpił ponownie).
prezentacja formularza
metody wykonywania
QR – identyfikacja problemu (5W2H)
Zabezpieczenie klienta – natychmiastowe akcje zabezpieczające
Organizacja i wnioski z sortowania
Assignment task – przyspieszenie procesu
Analiza FTA – identyfikacja potencjalnej przyczyny wystąpienia błędu
Analiza FTA – identyfikacja potencjalnej przyczyny nie wykrycia błędu
5Whys – identyfikacja przyczyny źródłowej
Odtworzenie wady
Zatwierdzenie działań korygujących
Weryfikacja skuteczności działań
Uczymy się na błędach
Standaryzacja działań
ADRESACI SZKOLENIA
Kadra zarządzająca
Dyrektorzy
Kierownicy
Liderzy, właściciele procesów
Kadra specjalistyczna
Specjaliści Jakości
Inżynierowie Procesu
Kontrolerzy / inspektorzy Jakości
Specjaliści / technicy utrzymania ruchu
Bezpośredni kontakt z klientem
CENA OBEJMUJE
- uczestnictwo w szkoleniu
- wyżywienie w trakcie szkolenia (obiad) – dot. szkoleń stacjonarnych
- materiały szkoleniowe
- certyfikat
- bufet kawowy – dot. szkoleń stacjonarnych
- bezpłatne miejsce parkingowe – dot. szkoleń stacjonarnych
Cena nie obejmuje kosztów zakwaterowania – dot. szkoleń stacjonarnych
Czas trwania:
2 dni – 16 godzin lekcyjnych
Masz pytania? Odezwij się do nas.